Monday, February 28, 2011

Terjunam depan pintu kolej.hebat!

assalammualaikum

Pagi yang indah dengan hati yang berbunga-bunga pergi ke kolej .dengan kelajuan yang sederhana ,bernyanyi riang..kerana tengahari itu ada test statistics semangat berkobar-kobar untuk mengulang kaji pelajaran.

tiba - tiba

Tatkala hendak membelok masuk ke pintu kolej kesayangan skuter icon kuh tidak dapat dikawal berbekal kan jalan yang berpasir aku terus sahaja tergolek umpama durian yang sedang masak ranum.demm!
aku terlanggar seketul batu sederhana besar . batu itu terus menghentak dadaku ...sakit nya tak terperi.
sedang aku berteleku disisi skuter iconkuh darah mula mengalir...kedua-dua lutut ku berdarah tanganku juga seperti disiat-siat oleh permukaan jalan .

Mujur terdapat pak guard yang macho bernama bob membantu memapahku. Beliau juga dengan lagak seperti wira mengalihkan motor ku yang hampir dilanggar kereta. Syukur aku masih hidup.
airmataku mengalir ibarat hujan lebat yang melanda ampang sejak 3 hari lepas. Mujur juga ramai lecturer2 yang prihatin memberikan pertolongan dan kepada Encik Fuad yang gagah perkasa membawa aku ke klinik KITA .

sewaktu tiba di klinik perasaan seram sejuk mula melanda, dokter menyuruhku berbaring dikatil . Tatkala beliau mengambil tangan ku untuk dicuci aku sudah mula meraung.. aaaaaa beliau menyental-nyental tanganku untuk menghilang kan segala pasir-pasir yang melekat. Aku sudah membayangkan bahawa diriku berada di sebuah pulau dan diurut oleh pekerja SPA namun anganku hanya sementara apabila luka dilututku di cuci aku sudah merasa bahawa aku di makan dan digigit-gigit oleh ikan phirana aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Bagaimana aku ingin menjawab ujian ?? ='(





















terima kasih daun keladi, kalau rajin komen sekali :)

8 comments:

Kak Long said...

hurmm.. mungkin antara sbb sy gentarr nak bawak motor ialah takut terjatuh.. moga luka2 awk cepat sembuh, dpt jawab exam dgn baik ya.. gudluck!

zati embong said...

huhu,jat xleh tgk lama2.ngilu terus.huhu

bertahan eh,pasni hati2 bawak motor

mlletqa said...

bersbr la yea.semoga sembuh cepat :)

Puan Yam said...

aminn~

NoorisyamBakhtiar said...

berati ati bila bermotoran ning.... jalanraya tu semuanya keras.....

Puan Yam said...

iya terima kasih. berhati-hati gwa selepas ini .insyaallah

doyah said...

hati2 ya :)

Mera Zati said...

hurm tulaaa.. tak ingat dunia.. hoho.. sabar1 ada hikmah nya.. pasal nak jawab ujian tu, cuba lah guna jari yg lain.. kalau tak leh gerak tgn tu, terpksa la jawab guna tgn kiri..