Tuesday, February 1, 2011

Mencari kacamata baru.

Assalammualaikum

Alhamdulilah duit ptptn masih belum dibelanjakan. haha mesty jeles kan. so aku berura-ura nak beli spect baru ..penat meyh jadi fake dengan memakai kanta lekap.

penat selongkar my pictures jumpa gak gambar den pakai spect

skema gile en nak di compare kan dengan pakai lens


BERTUKARR ! haha baru kopiden self meningkat.

*aku cukup annoying kepada manusia-manusia yang pakai kaler-kaler terang haiyoo kau pikir kau nk poie pesta ponggal nk g kelas pakai yang gelap2 lah kawan tak pun yang transperant.


Tadi jalan-jalan mengusya belog-belog orang ternampak artikel pasal

LASIK

Tahu kah apa itu lasik??

LASIK (dikenali sebagai Laser Assisted In Situ Keratomileusis) ialah pembedahan pembetulan penglihatan untuk ralat pembiasan (rabun jauh dan dekat, dan astigmatisme) yang paling popular dan berjaya di seluruh dunia. Pembedahan LASIK buat kali pertama dijalankan lebih sepuluh tahun yang lalu, dan lebih 2 juta pembedahan LASIK sahaja telah dijalankan di Amerika Syarikat 2 tahun kebelakangan ini. Hari ini, prosedur ini banyak diamalkan di Eropah, Australia, Amerika Syarikat, Hong Kong, Jepun, Korea, Taiwan dan Singapura.


Untuk yang rabun jauh mahupun dekat.Lepas buat lasik kena pakai kacamata hitam bila siang untuk elak sinaran matahari untuk beberapa tempoh . Enam bulan selepas pembedahan baru power mata akan stabil… kos rawatan anggaran dalam tangan kene ada RM10000. tapi yang bestnya pandangan akan jadi terang pastu ta payah sibuk-sibuk pakai spect, takyah dah beli contact lens online. hik3^_^
***********************************************************************************

p/s: tak mampu ,pakai spect je lah . .


terima kasih daun keladi, kalau rajin komen sekali :)

2 comments:

Nurin Farhanah said...

mahal kot...
baru buat spek baru, setelah 4 tahun tak tukar spek
yelah, dh 4 tahun pakai lens

scha cha said...

penah usha jugak pasai lasik..
klu xsilap, sblh mata lam rm2k jek..
jek..??
teeehee..