Monday, May 16, 2011

yang pergi tak akan kembali~

Assalammualaikum
"Yang pergi takkan kembali hanya doa mengiringi."

 Hari ni nak shared sedikit.Bagaimana kalau orang yang tersayang yang dekat dengan kita yang sering membantu kita ketika kita memerlukan yang mendidik kita sehingga kita masuk universiti/kolej tiba-tiba tidak bernyawa lagi.

Wajah yang kita sering tatap tiba-tiba terbujur kaku tanpa sebarang pergerakan..
 Teringat kembali semalam kita ingkar arahan mereka,kita lawan kata-kata mereka,kita tidak hormati mereka.. apakah masih ade lagi ruang untuk kita memohon keampunan? adakah masih ada ruang untuk kita patah kembali masa agar kita sentiasa bahagia kan mereka?
ketahui lah jikalau kita menderhaka kepada kedua orang tua kita balasan nya tuhan bagi cash di dunia.

 Sesungguhnya ibu bapa adalah tunjang utama yang menentukan nasib kita di akhirat kelak. Sesungguhnya kehidupan ini berputar sebagaimana dunia ini berputar. Baik kita melayan mereka kelak anak-anak kita akan melayan kita lebih baik dari kita melayan ibu bapa kita jikalau buruk layanan yang kita berikan maka sudah ketahuan lah bagaimana layanan anak kita kelak terhadap diri kita.

Sudah bekerja sekurang-kurangnya hulur lah sedikit pendapatan kita kepada ibubapa kita. Alangkah manisnya. Pesanan dari seorang ustaz memberi kepada ibubapa sesungguh nya mendatangkan keberkatan dalam kehidupan.

Kepada yang sudah kehilangan kedua orang tua mahupun salah seorang dari mereka jangan lah terlalu bersedih,sesungguhnya Allah Taala lebih menyayangi mereka. Sebagai seorang anak penghubung antara kita ialah doa anak yang soleh.Sentiasa mendoakan mereka dan selalu lah amal kan ayat ini:

"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab" 
"Ya Tuhan kami, berilah keampunan kepadaku dan kedua-dua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)” 


Kepada sahabat : Farahana binti Abd razak 
                                Ruzaini bin. Ramli
 Takziah yam ucapkan . semoga roh ayah anda berdua dicucuri rahmat .
Al-fatihah (please guy recite it TQ)

p/s: I was crying when typing this. Yaallah semoga kau lindungi keluarga ku YaAllah dan jadikan lah aku anak yang solehah. 







terima kasih daun keladi, kalau rajin komen sekali :)

2 comments:

kimomoto kozaima said...

sama2 kita ingat mengingati..al-fatihah utk arwah..

cik yam said...

insyaallah semoga ditempatkan dikalangan orang beriman amin~